GoInfo

Devet koraka pri odabiru & implementaciji ERP sustava

February 6, 2025 - Novost

Novosti & Uvidi

Devet koraka pri odabiru & implementaciji ERP sustava

Prerasli ste priručna rješenja i Vašem poduzeću prijekopotreban je ERP sustav? Možda ste pak nezadovoljni trenutnim ERP rješenjem i tražite sustav koji će bolje podržati vaše specifične potrebe?

Budući da je implementacija ERP-a dugotrajan proces, ali i dugoročna odluka, od iznimne je važnosti sigurno i pažljivo procjeniti sve aspekte implementacije ERP-a. Kako bi vam GOinfo podržao u tome procesu, pripremili smo devet koraka pri odabiru I implementaciji ERP sustava. 

Pažljivom procjenom potreba, analizom troškova, procjenom opcija i uključivanjem zainteresiranih strana, proizvodna tvrtka može odabrati najprikladniju arhitekturu za svoje informacijske sustave, balansirajući prednosti integracije i fleksibilnosti.

#1 Procijenite poslovne potrebe i ciljeve
  • Identificirajte ključne procese koje želite obuhvatiti ERP rješenjem. Razumite temeljne procese i tijekove rada koje je potrebno podržati poslovnim informacijskim sustavom, kao što su: nabava, proizvodnja, upravljanje zalihama, prodaja, računovodstvo, kontrola kvalitete, održavanje strojeva, projektno vođenje, HR odjel i obračun plaća.
  • Postavite ciljeve. Definirajte što želite postići s informacijskim sustavom, poput poboljšanja učinkovitosti, smanjenja troškova, povećanja zadovoljstva kupaca ili omogućavanja donošenja odluka na temelju podataka.
#2 Provedite analizu zahtjeva
  • Uključite sve odjele poslovanja kako biste bili sigurni da prikupljate sve zahtjeve i bolne točke svih dionika.
  • Definirajte funkcionalne zahtjeve koje ERP treba zadovoljiti. Primjerice, navedite potrebne funkcije, poput praćenja inventara u stvarnom vremenu, planiranja proizvodnje i financijskih izvješća.
  • Odredite tehničke zahtjeve koje ERP treba zadovoljiti. Odredite potrebe za skalabilnošću, integracijom s ostalim sustavima, sigurnošću podataka i usklađenošću s poslovnim procesima i postojećim rješenjima.
#3 Procijenite opcije informacijskog sustava
  • All-in-one ERP rješenje
    • Prednosti: Integrirani procesi, dosljednost podataka, pojednostavljeno upravljanje, skalabilnost.
    • Nedostaci: Veća početna investicija, manja prilagodljivost specifičnim potrebama.
  • ERP s integracijom za pojedinačna rješenja (npr. WMS, MES, TQM i sl.)
    • Prednosti: Fleksibilnost, potencijalno niži početni troškovi, prilagodljivost specifičnim zahtjevima.
    • Nedostaci: Složena integracija, potencijalni silosi podataka, izazovno održavanje.
#4 Analizirajte ukupne troškove vlasništva (TCO)
  • Početni troškovi: Kupnja softvera, prilagodba i troškovi implementacije.
  • Tekući troškovi: Održavanje, podrška, obuka i nadogradnje.
  • Skriveni troškovi: Troškovi vezani uz zastoje, migraciju podataka i integraciju sustava.
#5 Razmotrite integraciju i kompatibilnost
  • Postojeći sustavi: Osigurajte kompatibilnost s trenutnim sustavima kako biste izbjegli probleme s migracijom podataka.
  • Budući rast: Odaberite sustav koji se može skalirati i integrirati s budućim tehnologijama.
#6 Procijenite dobavljača
  • Ugled i iskustvo: Provjerite dosadašnje rezultate dobavljača u relevantnom tržišnom sektoru.
  • Podrška i obuka: Procijenite razinu podrške i obuke koju dobavljač nudi.
  • Prilagodba i fleksibilnost: Odredite koliko dobro dobavljač može prilagoditi sustav vašim specifičnim potrebama.
#7 Pilot testiranje i povratne informacije
  • Dokaz koncepta (PoC): Pokrenite pilot test s malom grupom korisnika kako biste procijenili izvedbu i upotrebljivost sustava.
  • Prikupite povratne informacije: Identificirajte probleme ili nedostatke i izvršite potrebne prilagodbe.
#8 Plan donošenja odluka i provedbe
  • Usporedite opcije: konačno usporedite prednosti i nedostatke sveobuhvatnog ERP rješenja u odnosu na hibridni model sa samostalnim rješenjima.
  • Razvijte plan provedbe: Izradite detaljan plan koji pokriva vremenske okvire, prekretnice, resurse i strategije upravljanja rizikom.
#9 Pratite i ocjenjujte post-implementaciju
  • Mjerni podaci o izvedbi: Definirajte ključne pokazatelje izvedbe (KPI) za mjerenje učinkovitosti sustava.
  • Kontinuirano poboljšanje: Uspostavite proces za stalnu evaluaciju i optimizaciju sustava.

All-In-One ERP dugoročno je bolje rješenje

Evaluacija ERP-ova pokazuje da je all-in-one ERP sustav bolji izbor kada je potrebno pojednostaviti poslovanje s potpuno integriranim sustavom. Ako su konzistentnost podataka i jedinstveno korisničko sučelje prioriteti, a tvrtka si može priuštiti veća početna ulaganja i dulje razdoblje implementacije, ovaj sustav će donijeti maksimalne dugoročne koristi. 

GoSoft najprilagođeniji je poslovni informacijski sustav na regionalnom tržištu za proizvodna poduzeća jer je izgrađen upravo za specifične potrebe proizvodnih poduzeća. Sadrži sve module potrebne za potpunu informacijsku povezanost čitavog poduzeća, a implementacije, održavanje i edukaciju provode stručnjaci GOinfa s više od 30 godina iskustva u proizvodnji.

Vaš GOinfo tim

Kontaktirajte nas

Dogovorimo sastanak!








  • 30+ godina relevantnog iskustva

    u proizvodnoj industriji.

  • 450+ zadovoljnih klijenata

    na razini cijele regije.

  • 10 000+ projekata

    u proteklih 30 godina.

  • Osnovani 1992.

    na slovenskom tržištu.

  • ISO/IEC 27001:2013

    kontrola informacijske sigurnosti.

  • ISO 9001:2015

    kontrola kvalitete

Podatci o firmi

GOinfoZG d.o.o. Kovinska 4a 10 000 Zagreb Hrvatska tel: 0800 12 10 GSM: +385 99 4646 363

Leave a Reply