Upravljanje nabavom materijala
je podijeljeno na nabavu i prodaju. Osnova su dokumenti, koji se mogu prilagoditi prema potrebama korisnika (narudžbe, ponude, ugovori, račun, otpremnica...) Oblik i sadržaj podataka na dokumentima kreira sam korisnik. Dokumente možemo slati e-poštom ili ih ispisati na pisač. Omogućeno je pisanje i spremanje dokumenata koji se kreirani u ostalim win programima (Word, WordPad, WordPerfct). Popusti se mogu definirati za cijeli dokument ili za svaku stavku posebno, raspored obračuna popusta je nastavni (dokument+stavka). Omogućene su sve trgovačke evidencije i statistike o nabavi i prodaji. Dodane su funkcije likvidacija primljenih računa i evidencija uvoza radi izvoza. Također su na raspolaganju i grafički prikazi po raznim kriterijima. Više o nabavi je opisano upoglavlju o upravljanju nabavom materijala, a više o prodaji na dijelu potpora prodajnim aktivnostima.
Nudi pomoć za potporu nabavnim aktivnostima na području sirovina, dijelova, opreme i usluga. Nabavne potrebe možemo generirati samostalno ili u vezi s modulom planiranja materijala (MRP). Program omogućuje pisanje narudžbenica, praćenje zaliha i analizu nabavnih aktivnosti. Omogućen je i unos te održavanje podataka o dobavljačima i njihovom odazivu.
GoSoft nudi podršku aktivnostima iz područja nabave sirovina, standardnih dijelova, opreme i usluga. Ovaj modul može nabavne potrebe generirati samostalno ili u vezi s modulom planiranja materijala (MRP). Omogućuje izradu narudžbi nabave (naloga), spremanje kašnjenja i nenabavljenih artikala te zaključivanje narudžbi s preuzimanjem sa skladišta. Omogućuje i unos te održavanje podataka o dobavljačima i njihovom odazivu.
Modul za planiranje nabave omogućuje pravovremeno i dovoljno naručivanje potrebnih artikala s obzirom na proizvodni plan i spremanje realizacije narudžbi. Potrebe koje generira plan se mogu raspodijeliti na više upravljačkih centara - službi (domaće tržište, uvoz, po vrsti artikala itd.). Proizvodni plan automatski određuje količine artikala koje je potrebno nabaviti, kao i početni (lansiranje narudžbi) i konačni termin (rok dobave). Pomoću tog modula nabavne službe mogu jednostavno kreirati narudžbe, ispisati ih i pripremiti dostavu.
NARUDŽBENICE
Glavna funkcija odjela za nabavu je pravovremeno osigurati sve potrebne materijale (po primjerenoj cijeni), koje trebaju proizvodnji za realizaciju svih narudžbi kupaca. Potrebe materijala ulaze u nabavni modul iz MRP plana u obliku tabele u kojoj su potrebe razvrstane po datumu otpreme (slika 17).
Pisanje narudžbenice prolazi kroz dvije faze. Prvom fazom odredimo osnovne podatke o narudžbenici:
Pisanje narudžbenice protiče u dvije faze. U prvoj odredimo osnovne podatke o narudžbenici:
- broj narudžbenice
- dobavljač iz baze poslovnih partnera
- po ponudi
- način otpreme
- način plaćanja
- razne bilješke….
Kad je osnovni dokument kreiran, jednostavno na njega prenesemo zapise iz tablice planiranih naloga. Na svaki dokument možemo staviti proizvoljan broj zapisa iz plana ili dodajemo zapise ručno. Na taj način je narudžbenica u cijelosti izdefinirana (slika 5) pa je možemo ispisati na papir (slika 6) i poslati dobavljaču (moguće je također slanje u elektroničkom obliku putem interneta).
Narudžbenice
Planiranje nabave materijala je automatsko s obzirom na proizvodne potrebe, s time da je omogućeno i ručno interveniranje u plan. Radnik u nabavi može svaku potrebu materijala povećati, umanjiti ili izbrisati, a moguće je i promijeniti rok nabave ili grupirati planirane potrebe obzirom na stanje na tržištu. Kod sljedećeg planiranja programski paket preračunava novonastale odnose koje je uzrokovala nabava ručnom intervencijom.
Također je omogućeno pisanje narudžbi izvan proizvodnog plana, što omogućuje naručivanje neproizvodnih elemenata (potrošni materijal, uredski materijal itd.), ali i naručivanje kritičnih materijala prije planiranja proizvodnje.
ZAPRIMANJE NABAVLJENOG MATERIJALA
Ispis narudžbenice
Kod prijema naručenog materijala na skladište, potrebno je definirati kojim dokumentom je materijal naručen, što uzrokuje zaključivanje narudžbenice. Mogući su i djelomični prijemi, nepribavljene količine ostaju otvorene do potpune nabave ili umanjenja narudžbe. Prijem naručene robe je pojednostavljen na način da se kod unosa šifre dobavljača prikažu sve otvorene narudžbe, a zatim stavke odabrane narudžbe, što omogućuje provjeru i usporedbu nabavljenog materijala i njegove količine. Na temelju izdanih narudžbi i prijema naručenog materijala, mogući su razni pregledi:
- otvorene narudžbe za dobavljača
- popis kašnjenja nabave po dobavljačima ili komercijalistima
- realizacija narudžbi
- pregled dobavljača za artikl
S obzirom na rok nabave, kvalitetu artikala, cijenu i količinu nabave te posljednju nabavu, programski paket GoSoft vodi statistiku po dobavljačima, što omogućuje pregled i razvrstavanje poslovnih partnera po kvaliteti.
OSTALE MOGUĆNOSTI
Likvidacija
U modulu nabave je također pripremljena funkcija za likvidaciju primljenih računa i valorizaciju primki. S obzirom na zaprimljene račune, svaki ulaz možemo precizno valorizirati s osnovnim i dodatnim troškovima u domaćoj ili stranoj valuti. Na taj način osiguramo posljednju nabavnu cijenu artikla i likvidiramo ulazne račune.
Potražnja
Prije narudžbe možemo posebnim dokumentom zahtijevati ponudu od dobavljača. Dokument je sličan narudžbi i samo kreiranje je identično. Sve dokumente možemo ispisati na raznim jezicima, a baza artikala omogućuje višejezičnost.
Uvozni dokumenti
Kod pravilne postavke dokumenata, možemo spremati i porijeklo materijala, ispisati uvozne dispozicije (narudžba špediciji za uvoz) te pratimo uvezene materijale koje ćemo pri izvozu proizvoda izvoziti kao sastavne dijelove (evidencija uvoza radi izvoza).
Strani jezici
Sve dokumente možemo izraditi i u odabranom stranom jeziku, pri čemu moramo paziti da svi artikli imaju nazive u odabranom stranom jeziku (uz domaći).