Podrška prodajnim aktivnostima

Omogućuje pisanje dokumenata (ponude, ugovori, narudžbe, nabava, otpreme i fakture) i izradu narudžbe za proizvodnju, što je osnova za planiranje proizvodnje. Analiziranje prodaje se temelji na fakturiranoj realizaciji (po prodajnim programima, poslovnim partnerima, komercijalistima itd.) i narudžbi proizvodnje.

Modul prodaje omogućuje pisanje raznih dokumenata (ponude, ugovori, narudžbe, nabave, otpreme, fakture ...) i služi za kreiranje proizvodnih narudžbi. Prodajni modul predstavlja početak cijelog procesa (ponuda, narudžba proizvodnji), istovremeno zaključuje proces s otpremom i fakturiranjem prodanih proizvoda.



PISANJE DOKUMENATA

GoSoft omogućuje pisanje ponuda i ugovora koji mogu poslužiti kao osnova za narudžbu. Dokumenti se kreiraju na način da svaki korisnik može koristiti one dokumente za kojima ima potrebu. U postavkama dokumenata su definirani podaci i sadržaj dokumenata. Narudžbu možemo unijeti direktno bez prethodne ponude ili ugovora. Za jednostavniji rad koristi se funkcija kopiranja (prijenosa), koja omogućava kopiranje istovrsnih dokumenata (npr. stara ponuda u novu ponudu) te prijenos podataka iz jednog dokumenta u drugi (npr. iz ponude na narudžbu ili fakturu). Kad je narudžba definirana i potvrđena, lansiramo je u proizvodnju i dodijelimo joj projekt. Tim postupkom narudžba prelazi u fazu izrade te čeka prijem naručenih arikala. Završeni artikli se potom otpremaju kupcu (po narudžbenici), ispisuje se otpremni nalog, na osnovu kojeg se kreira račun, koji se po potrebi dopunjuje dodatnim podacima (npr. cijenama). Cijene na računu se mogu dodijeliti iz prodajnog cjenika ili iz jednog od prethodnih dokumenata (ponuda, ugovor).

Svi dokumenti se sastoje iz dva dijela i osnova su za kreiranje ispisa:

* osnovni podaci na dokumentu:

  •     broj dokumenta,
  •     kratki opis dokumenta,
  •     datum pisanja dokumenta,
  •     kupac, komercijalist …,
  •     vrijednost dokumenta i rok dostave,
  •     popusti i valuta na dokumentu,
  •     način dostave i način plaćanja,
  •     datiranje dokumenta i
  •     proizvoljne napomene na dokumentu.

* dodatni podaci na dokumentu:

  •     redni broj,
  •     ident artikla ili usluge,
  •     količina stavke,
  •     datum isporuke, može biti različit za svaku stavku,
  •     cijena i popust stavke,
  •     porez i
  •     napomene za pojedinu stavku.

Prodajni program i grupa realizacije

Prodajni program omogućuje razvrstavanje prodajnih artikala u odvojene skupine, što olakšava rad pri pregledavanju statističkih podataka po pojedinom području. Na taj način omogućen je jednostavan pregled uspješnosti pojedinog programa (fakturirana realizacija, količinska realizacija, rokovi isporuke itd.). Grupa realizacije definira grupe za koje nas posebno zanima uspješnost - realizacija (npr. veleprodaja, maloprodaja, domaća prodaja, izvoz - vezana je na poslovnog partnera).



POMOĆNI ŠIFRANTI

U komercijalnom modulu je više šifranata koji omogućuju komercijalistima urednost podataka i olakšavaju im posao. Komercijalni modul ima poseban cjenik koji omogućuje vođenje prodajnih cijena za isti artikl i ažuriranje cijena za pojedine artikle ili grupe artikala. Potrebno je odrediti porezne grupe i odgovorne komercijaliste. Koriste se i grupni šifrant stranih valuta te tečajna lista.



PREGLEDI I ISPISI

Aplikacija za analiziranje prodaje je izvedena na osnovi svih unesenih podataka te omogućuje grupiranje u određenom razdoblju i po različitim kriterijima.

Na osnovi tih podataka su mogući razni pregledi i ispisi izvještaja:

  •     pregled prometa za artikl ili poslovnog partnera,Slika 7: Prikaz prometa po grupi realizacije
  •     prikaz prometa po grupi realizacije, pregled realizacije ugovora,
  •     fakturirana realizacija (po državama, kupcima, komercijalistima, proizvodnim programima ...),
  •     pregled svih dokumenata jednog poslovnog partnera itd.


Na slici 7 je primjer ispisa fakturirane realizacije u obliku grafa.